Onafhankelijk smaakmakend magazine over speciaalbier

Biernieuws

Tony’s Chocolonely en BrewDog lanceren samen Tony’s Hopolonely

Geplaatst op woensdag 9 juni 2021

Tony’s Chocolonely en BrewDog hebben de handen in één geslagen en lanceren samen het unieke bier ‘Tony’s Hopoloney’. Beide merken zijn B Corp-gecertificeerd en hebben een gezamenlijke missie: de wereld socialer en duurzamer maken, 1 bier en 1 reep tegelijk. Dit limited edition bier is gebaseerd op Tony’s wit framboos knettersuiker, met zijn knetterroze wikkel. Doe je dat in de mix dan krijg je een witte chocolade en frambozenmilkshake IPA (5,7%).

Een knettergoede combi met de smaak van zoete, frisse frambozen en romige witte chocolade en ’t gevoel van ’n milkshake. Samen dus in ’n IPA, die zo naar binnen glijdt. BrewDog en Tony’s op hun best! Maareh.. de samenwerking gaat niet alleen over ’t bier. Het is de gezamenlijke missie van beide B Corp-merken om de wereld te veranderen, die de fit zo sterk maakt. Namelijk Tony’s missie om de chocolade-industrie 100% slaafvrij te maken en BrewDog’s missie om de bierindustrie te verduurzamen. Voor elk bier dat verkocht wordt, doet BrewDog een donatie aan de Chocolonely Foundation. Via deze Foundation van Tony’s Chocolonely ondersteunt BrewDog de cacao-communities in West-Afrika.

James Watt, co-founder van BrewDog legt uit: “Bij BrewDog hebben we enorm veel respect voor Tony’s Chocolonely, hun geweldige missie en focus op kwaliteit. We voelden ons verbonden met Tony’s omdat ze missie-gedreven zijn met een duidelijk doel om van de wereld een betere plek te maken. Wij delen die visie. Het was een no-brainer dat we van één van hun chocoladerepen een bier zouden maken. Na meerdere proeverijen (iemand moet ’t doen) dachten we dat het origineel zou zijn om niet een donker bier te maken, maar juist een recept te ontwikkelen dat grenzen verlegt. Zo kwamen we uiteindelijk uit op de witte chocolade en frambozen milkshake IPA. Voor ons gevoel staan we pas aan het begin en willen we in de toekomst graag meer met Tony’s samenwerken.”

Henk Jan Beltman, Chief Chocolate Officer bij Tony’s Chocolonely: “We zijn er supertrots op om partner te zijn van BrewDog in deze geweldige samenwerking die niet alleen onze producten combineert, maar vooral onze ambities om de wereld mooier achter te laten dan we haar gevonden hebben. Cheers op om van de wereld een betere plek te maken!”

De limited edition bieren zijn in Nederland vanaf 9 juni online verkrijgbaar in 4 packs van 33cl blikjes via de webshop van BrewDog. https://www.brewdog.com/nl/tonys-hopolonely-4-x-blikken