Onafhankelijk smaakmakend magazine over speciaalbier

Biernieuws

Swinkels Family Brewers komt versneld met Swinckels’ 0.0%

Geplaatst op dinsdag 26 mei 2020

Swinkels Family Brewers komt versneld met Swinckels’ 0.0%, een nieuw alcoholvrij bier, en brengt deze exclusief naar de horeca. Swinckels’ Superior 0.0% Beer is een uitgesproken, fris en verfijnd alcoholvrij bier. De brouwer voegt hiermee nog een alcoholvrij bier toe aan haar uitgebreide aanbod aan alcoholarme en alcoholvrije bieren. Naast de alcohol die werd teruggehaald uit de horeca, werd ook de alcohol uit het superior pilsener gedistilleerd en verwerkt tot handalcohol. Dit werd gedoneerd aan zorginstellingen met een tekort aan desinfectiemiddel. De familiebrouwer hielp zo al ruim 1.200 verschillende instellingen.

Romke Swinkels, directeur Nederland bij Swinkels Family Brewers: “Juist in tijden van crisis is het belangrijk om innovatief en oplossingsgericht te zijn. De introductie van Swinckels’ 0.0% is hier een sprekend voorbeeld van. Dat we met een alcoholvrije variant van Swinckels’ wilden komen stond al vast, maar we hebben hier nu vaart achter gezet. Hiermee willen we onze horecarelaties iets vernieuwends bieden. Het past bovendien binnen onze circulaire ambities, waarmee we ernaar streven om restproducten hoogwaardig te hergebruiken. Nu in de vorm van handalcohol. Het maakt me trots dat we dit bier, dat we in 2007 als eerbetoon aan de zesde generatie introduceerden, nu voor zo’n goed doel kunnen inzetten.”

Tijdelijk beschikbaar

Swinckels’ Superior 0.0% Beer is vanaf 1 juni beschikbaar in horeca die vanaf dan haar deuren weer (gedeeltelijk) mag openen. Het alcoholvrije bier is in een beperkte hoeveelheid gebrouwen en zal dus tijdelijk beschikbaar zijn. Swinckels’ 0.0% heeft, net als de alcoholhoudende variant, een uitgesproken smaak en wordt gekenmerkt door het gebruik van aromatische hopsoorten. Het bier werd in 2007 geïntroduceerd als eerbetoon van de zevende aan de zesde generatie Swinkels. Het werd destijds ook in eerste instantie alleen in de horeca geschonken, maar vond tien jaar later de weg naar de supermarkt.