Onafhankelijk smaakmakend magazine over speciaalbier

Biernieuws

Peroni Nastro Azzurro 0.0% gaat tweede jaar in met Scuderia Ferrari HP

Geplaatst op woensdag 12 maart 2025

Op 12 maart jl. lanceerde Peroni Nastro Azzurro 0.0%, het premium Italiaanse biermerk van Asahi Europe & International – waar ook Koninklijke Grolsch onderdeel van is – , de nieuwe campagne ‘The Italian Way’, die het hele jaar in het teken staat van de geliefde eigenschappen van de Italiaanse cultuur; passie en stijl. Om de campagne te lanceren, presenteren Peroni Nastro Azzurro 0.0% en Scuderia Ferrari HPThe Welcome Present, een vermakelijke spot met de Scuderia Ferrari HP-coureurs Charles Leclerc en Lewis Hamilton in de hoofdrol.

Tegen de achtergrond van de weelderige Italiaanse heuvels, volgt de korte film een speciale levering aan het nieuwste Scuderia Ferrari HP teamlid, Lewis Hamilton. Begeleid door Charles Leclerc, mogelijk gemaakt door Peroni Nastro Azzurro 0.0% en afgeleverd door leden van het Scuderia Ferrari HP team, levert een unieke bestelbus een verrassend welkomstgeschenk aan Lewis; 44 dozen Peroni Nastro Azzurro 0.0%. De perfecte weergave van Italiaanse stijl en vrijgevigheid en een eerbetoon aan Lewis’ racenummer, #44. ‘The Welcome Present’, werd geregisseerd door de veelgeprezen regisseur Martin Werner, onderstreept wat we liefhebben van Italië en de Italianen en toont de warmte en vrijgevigheid van een welkom in Italiaanse stijl.

Nathalie Pfaff Seigle, Chief Growth Officer bij Asahi Europe & International: “We zijn ongelooflijk trots op de lancering van de The Italian Way-campagne, een waar eerbetoon aan onze merkidentiteit en -cultuur. Door middel van de campagne willen we elk racemoment voor fans en bierdrinkers naar een hoger niveau tillen, door de passie en stijl te belichamen die zo bepalend zijn voor zowel Peroni Nastro Azzurro 0.0% als Ferrari.”

Gedurende het hele jaar zal Peroni Nastro Azzurro 0.0% de stijl en passie van de paddock naar belangrijke wereldsteden brengen – Londen, Toronto en Milaan De The Italian Way-activaties zullen de exclusiviteit van het startgrid, dat normaal gesproken alleen voor een selecte groep is weggelegd, toegankelijk maken en omtoveren tot stijlvolle city take-overs die door de massa kunnen worden beleefd; fans krijgen exclusieve toegang tot de wereld van Scuderia Ferrari HP. Door middel van muziek, design, eten en drinken, zal The Italian Way de spanning en glamour van de racescene brengen, door een eigentijdse Italiaanse lens.

Als vervolg op de motorsportsponsoring, blijft Peroni Nastro Azzurro 0.0% samenwerken met de Ferrari Challenge Trofeo Pirelli. Ferrari Challenge Trofeo Pirelli is het meest gerenommeerde single-marque kampioenschap, dat al meer dan 30 jaar droomauto’s en gerenommeerde coureurs samenbrengt op de mooiste circuits ter wereld. Peroni Nastro Azzurro 0.0% zal ook zichtbaar zijn op Ferrari Challenge Trofeo Pirelli-evenementen via branding touchpoints.

De samenwerking speelt een belangrijke rol in de ambities van het moederbedrijf van het merk Peroni Nastro Azzurro 0.0%, Asahi Europe & International, om in 2030 20% van hun portfolio uit alcoholvrije producten te laten bestaan en is perfect gepositioneerd om de toegenomen vraag van consumenten naar alcoholvrije dranken te ondersteunen. Peroni Nastro Azzurro 0.0% is gemaakt met Italiaanse passie en stijlen levert een fris en verfrissend bier met 0,0% alcohol. Asahi Europe & International is geëngageerd met het promoten van verantwoord drinken en ondersteunt de toegenomen vraag van consumenten naar alcoholvrije dranken. Peroni Nastro Azzurro 0.0% nodigt consumenten uit om zich vrij te voelen en elk moment veilig en in stijl te beleven. Het inspireert hen om minder te drinken door een ambitieuze keuze te bieden die past bij hun levensstijl.