Onafhankelijk smaakmakend magazine over speciaalbier

Biernieuws

Migaloo van DAVO steunt de strijd tegen de plastic soep

Geplaatst op donderdag 17 oktober 2019

Niet zomaar een bier, maar een bier met een verhaal. Dat is Migaloo, het nieuwe DAVO bier op blik. Migaloo is ontstaan in samenwerking met het gelijknamige roeiteam, bestaande uit Aidan Scherpbier en Tristan Sim, dat in 2021 de Atlantische Oceaan over zal gaan roeien. Met deze tocht willen zij aandacht vragen voor de plastic soep in de oceaan. DAVO staat volledig achter dit doel en bij elk verkocht Migaloo bier wordt de missie van Team Migaloo, namelijk de strijd tegen de plasticsoep, ondersteund.

Blik, omdat dit beter is

Het Weizenbier, vernoemd naar de zeldzame witte bultrug, wordt verkocht in een 0,4 liter blik. Dit omdat blik beter is voor de kwaliteit van het bier maar ook zeker omdat het beter is voor het milieu. Blik is namelijk bijna volledig recyclebaar en efficiënter te distribueren. Waar blik veelal wordt ‘gesleeved’, een soort plastic etiket krijgt, is de eerste batch van 100.000 Migaloo-blikken volledig bedrukt. Dit geeft niet alleen een milieuvriendelijker blik, het geeft ook een blik dat het leuk doet voor het oog.

Team Migaloo

Team Migaloo neemt in 2021 deel aan de Talisker Whisky Atlantic Challenge. Bij deze roeitocht leggen Aidan en Tristan zo’n 5000 kilometer af over de Atlantische Oceaan. Om door middel van hun reis aandacht te vestigen op de enorme hoeveelheden wegwerpplastic in de oceaan, hebben ze hun deelname gekoppeld aan ‘By The Ocean We Unite’. Dit is de organisatie die zich inzet voor een schonere oceaan.

Bliklancering

Op donderdag 24 oktober a.s. lanceren DAVO en Team Migaloo het Migaloo blik. Tijdens deze lancering wordt het complete verhaal achter het Migaloo bier en de missie van het roeiteam uitgelegd. Hiernaast zal ook ‘By The Ocean We Unite’ aanwezig zijn om te vertellen over de gevolgen van plastic in ons water. Het uitleveren van het Migaloo bier aan slijters, supermarkten en de Horeca in Oost-Nederland is net van start gegaan. Het doel is echter dat het bier uiteindelijk landelijk verkrijgbaar is. Dit om een zo groot mogelijk draagvlak te creëren voor een schonere oceaan.