Onafhankelijk smaakmakend magazine over speciaalbier

Biernieuws

Krijn Jansen aangesteld als nieuwe CCO Beerwulf.com

Geplaatst op donderdag 1 oktober 2020

Online bierwinkel Beerwulf heeft Krijn Jansen benoemd tot Chief Commercial Officer (CCO). Hij neemt hiermee de rol over van Marc Scholten, medeoprichter en huidig CCO van Beerwulf. Scholten kondigde begin september zijn vertrek aan bij Beerwulf om zich binnen Heineken Nederland weer te gaan richten op zijn passie: de Nederlandse bierwereld en bijbehorende marketing.

Beerwulf, dat vier jaar geleden onder leiding van onder andere Marc Scholten en Hans Böhm werd opgericht als start-up, heeft zich in rap tempo ontwikkeld tot scale-up. De online bierwinkel verkoopt naast speciaalbieren en bierpakketten ook biervaten en de biertaps Sub en BLADE, alles voor een unieke bierervaring thuis. Voor Jansen is de bierbranche geen onbekend terrein. Hij was binnen Heineken onder andere verantwoordelijk voor de product en-marktintroductie van de BLADE biertap. Jansen is enthousiast over zijn nieuwe rol bij Beerwulf en geeft aan als eerste aan de slag te gaan met het beter leren kennen van ‘de klant’ van het bedrijf. “Ik wil goed begrijpen wie de Beerwulf-klanten zijn en wat hun behoeftes zijn. Beerwulf opereert inmiddels in tien verschillende landen in verschillende categorieën, ik ben benieuwd naar de verschillen en overeenkomsten van onze klanten en markten.” Met de komst van Jansen haalt Beerwulf naar eigen zeggen een generalist in huis die goed is in het uitzetten van de lijnen en het aanbrengen van scherpe focus. “Ik houd er erg van om met specialisten te werken en bij Beerwulf ben ik dan ook met mijn neus in de boter gevallen. Het is een energieke, professionele en internationale groep. Ik kijk er erg naar uit om samen met het team, de sterke basis die Beerwulf nu al heeft, uit te breiden.”

Jansen heeft een heldere visie als het gaat om waar Beerwulf nu staat en waar Commerce onder zijn leiding heen moet. Het bedrijf is in korte tijd hard gegroeid, zowel in assortiment, klantenbestand en landen waarin Beerwulf opereert. Dat brengt de nodige kansen en uitdagingen met zich mee. Beerwulf heeft een bewezen businessmodel en alles in huis om ‘Europa’s ultieme online bierwinkel’ te worden. Niet alleen met de bierpakketten maar juist ook met de biertaps. Naast de algemene e-commerce groei in veel landen is ook het fenomeen en de populariteit van de ‘thuisbar’ flink aan het doorzetten. De intelligente lockdown eerder dit jaar heeft deze trend uiteraard versneld. Het gevoel van een café of bar wordt nu thuis gecreëerd. Mensen bouwen hun eigen bar en doen moeite om er iets bijzonders van te maken als ze thuis een bier tappen of serveren. “Beerwulf helpt om dit biermoment mooier te maken: we hebben verschillende thuistaps, een breed assortiment aan bieren en een goed brouwersnetwerk. Middels onze verschillende communicatiekanalen proberen we onze klanten ook zo goed mogelijk te informeren en kennis over te dragen over onze bieren, zodat zij thuis een geweldige bierbeleving kunnen hebben. Ik geloof dat we hier nog veel meer in kunnen betekenen.”

Naast de zakelijke interesse in bier, drinken Krijn Jansen en Marc Scholten zelf ook graag een goed glas bier. Waar Scholten de bierstijlen IPA en Tripel erg kan waarderen, geniet Jansen vooral van Brand UP en drinkt hij graag na een week werken een glas Affligem Tripel. Wanneer het op de bierpakketten van Beerwulf aankomt geven beide aan de verrassingspakketten het leukste te vinden. “Zo blijf je nieuwe stijlen ontdekken.” Beerwulf bedankt Marc Scholten voor zijn enthousiasme, creativiteit en enorme drive om van Beerwulf het bedrijf te maken wat het nu is en wenst Scholten veel succes in zijn nieuwe rol bij Heineken Nederland.