Onafhankelijk smaakmakend magazine over speciaalbier

Biernieuws

Heineken® start ‘Enjoy the Rivalry’-campagne

Geplaatst op vrijdag 21 mei 2021

Heineken® presenteert de nieuwe wereldwijde campagne waarin het UEFA EURO 2020™-partnership onder de aandacht wordt gebracht: ‘Enjoy the Rivalry’. De campagne laat zien dat voetbal pas écht leuk is als je rivalen hebt. Heineken® moedigt fans aan om de wedstrijden onder het genot van een biertje samen te kijken. De campagne is vanaf maandag 24 mei op de Nederlandse televisie en online te zien. Eerder presenteerde Heineken® in Nederland al het ‘Holland Heineken Hemd’. Hét item om de Oranjezomer in te vieren.

De ‘Enjoy the Rivalry’ campagne maakt deel uit van Heineken®’s exclusieve UEFA EURO 2020™ bier partnership. Heineken® wordt geschonken in alle stadions, voetbaldorpen en Fan Zones in de 11 gaststeden. Fans worden in de campagne aangemoedigd om UEFA EURO 2020™-wedstrijden te kijken met Heineken® als onderdeel van hun wedstrijdritueel. Waar je ook kijkt, een biertje met of zonder alcohol past daar uitstekend bij. De film ‘Finally Together’ is ontwikkeld aan de hand van verschillende scènes waarin rivaliserende fans overdreven aardig tegen elkaar doen, om vervolgens te onthullen dat het allemaal een opzetje was om elkaar op een ludieke manier in de maling te nemen.

Bruno Bertelli, Global CCO van @PublicisWW en CEO van Le Pub: “Het vastleggen van de ultieme fan beleving van UEFA EURO 2020™ in combinatie met Heineken®’s unieke tone of voice was een mooie uitdaging voor ons. We zijn ontzettend blij met het resultaat. ‘Finally together’ laat zien dat je de UEFA EURO 2020™ nog beter beleeft als je de wedstrijden samen met rivalen bekijkt. Zeker na dit jaar was het voor ons belangrijk om met Heineken® op een positieve manier te vieren dat fans weer samenkomen.”

Verantwoorde consumptie staat ook in dit sponsorship centraal, Heineken® 0.0 zal een belangrijk onderdeel vormen van alle Heineken® activaties tijdens het toernooi in heel Europa. Thierry Henry, voormalig winnaar van UEFA EURO 2000™ en Franse voetballegende, zal de campagne ondersteunen als Heineken® ambassadeur. Daarnaast zijn er plannen om na afloop van alle 51 wedstrijden de Heineken® Star of the Match award uit te reiken.

Hans Erik Tuijt, Global Sponsorship Director, Heineken: “We kijken ontzettend uit naar ons eerste UEFA EURO 2020™ toernooi als partner. Bij Heineken® streven we ernaar inspirerende verhalen te vertellen die voetbalfans over de hele wereld aanspreken. We zijn ervan overtuigd dat de ‘Enjoy the Rivalry’-campagne op een geestige en typische Heineken®-manier herkenbare situaties tot leven brengt die  voetbalfans tijdens het toernooi kunnen meemaken. De campagne laat zien dat het veel leuker is om te genieten van de wedstrijden samen met je rivalen en een biertje.”

Holland Heineken Hemd

Om tijdens UEFA EURO 2020™ goed voor de dag te komen presenteerde Heineken® eerder al het ‘Holland Heineken Hemd’. Hét fashion item om, proostend met een koud Heineken® biertje, de Oranjezomer in te vieren. Het shirt is voorzien van diverse sportsymbolen, kronen en de Nederlandse leeuw. En dat is wel zo duurzaam want het kan dus bij meerdere oranje gelegenheden gedragen worden. Bovendien is het Holland Heineken Hemd helemaal van gerecyclede PET-flessen gemaakt. Als geheugensteuntje is het borstzakje voorzien van een Nederlandse vlag met daarop de eerste regels van het volkslied dus er kan uit volle borst gezongen worden.

Els Dijkhuizen, Marketing Directeur Heineken®: “Het is natuurlijk geweldig dat er vier wedstrijden in Nederland gespeeld worden, waaronder de drie poulewedstrijden van het Nederlands Elftal in de Johan Cruijff ArenA. En dat daar ook publiek bij aanwezig kan zijn. Dat maakt de ervaring voor de spelers om voor hun land uit te komen toch een stuk specialer. Wat een Europees Kampioenschap namelijk écht leuk maakt is de rivaliteit met de andere landen. Voor even is heel Nederland voor hetzelfde team. En dan voel je als speler en supporter. Nederlanders staan niet voor niets bekend om het Oranje legioen, die met veel humor en de gekste outfits alle landen altijd weet af te troeven. We trekken alles uit de kast en zingen en schreeuwen ‘onze ploeg’ als 12e man of vrouw naar de finale. Of je nu thuis met vrienden op de bank of misschien zelfs in het stadion of café kijkt, met het Holland Heineken Hemd en een biertje maken we er met z’n allen één groot feest van.”

Tickets voor wedstrijden in Johan Cruijff ArenA

Maar er is meer. Het shirt is méér dan een shirt; ieder exemplaar is voorzien van een unieke code waarmee je korting op Heineken® producten kunt krijgen of zomerse gadgets kunt winnen. Heineken® stelt diverse tickets voor consumenten beschikbaar voor de wedstrijden in de Johan Cruijff ArenA via winacties, onder meer bij Albert Heijn en Superunie en via diverse mediapartners. Zo ook de zeer exclusieve ‘Star of the Match tickets’ waarbij de winnaar met twee vrienden de uitreiking van dichtbij kan beleven.
 

Het Holland Heineken Hemd is in de supermarkt verkrijgbaar bij aanschaf van een 9-pack Heineken® (Original of 0.0) bier in blik. Op de Heineken Original fleslabels in het krat staan alle vlaggen van de deelnemende UEFA EURO 2020™ landen.

Over UEFA EURO 2020™
UEFA EURO 2020™ vindt plaats van 11 juni tot 11 juli 2021. Voor het eerst zal het toernooi worden georganiseerd in elf Europese steden: Amsterdam, Bakoe, Sevilla, Boekarest, Boedapest, Kopenhagen, Glasgow, Londen, München, Rome en Sint-Petersburg. In de Johan Cruijff ArenA worden de groepsfase duels van het Nederlands elftal (poule C) en een 1/8 finale gespeeld.