Onafhankelijk smaakmakend magazine over speciaalbier

Biernieuws

Heineken®️ kaart belang werken in Horeca aan

Geplaatst op donderdag 29 september 2022

Er is op dit moment een nijpend tekort aan personeel in de horeca. Er staan maar liefst 150.000 vacatures open, terwijl de horeca weer op volle toeren zou kunnen draaien. Toch heerst er soms nog het gevoel dat werken in de horeca niet voor elke toekomstige baan relevante werkervaring oplevert. Heineken gelooft erin dat deze ervaring wél heel waardevol is. Daarom startte de brouwer eerder deze zomer samen met een aantal partners de ‘Bar Experience’-campagne om horecaondernemers te helpen nieuw personeel te werven.

In deze campagne is te zien dat een baan in de horeca zoveel meer is dan een biertje tappen achter de bar. Het zorgt ervoor dat je vaardigheden ontwikkelt waar je in de rest van je loopbaan plezier van zal hebben. En omdat ze die ervaring waarderen bij Heineken, worden deze vaardigheden in overweging genomen tijdens de sollicitatieprocedure. Daarom is een aantal achterdeuren van horecazaken beplakt met de tekst ‘Deze uitgang leidt tot onze ingang’. Daarnaast wil Heineken iedereen oproepen om via Linkedin kenbaar te maken dat je barervaring hebt. Via deze link kan je de Bar Experience badge aanmaken en toevoegen aan je LinkedIn-profiel.

Bekijk hier de video.

Bar Experience Certificaat

“Het is weer gezellig druk in de Nederlandse horeca en dat is goed nieuws, zeker na een lange periode van onzekerheid. En toch zijn de zorgen voor veel ondernemers nog lang niet voorbij. Mijn collega’s en ik komen dagelijks bij horecaondernemers over de vloer. En overal zien we het enorme personeelstekort en de problemen die dat met zich mee brengt. Je voelt dat iedereen juist nu weer optimaal wil kunnen draaien, maar dat de roosters van het personeel bijna niet rond te krijgen zijn”, aldus Pieter Vissers, Directeur Horeca Heineken Nederland. “We voelen heel duidelijk dat we hier iets aan willen doen, want binnen Heineken weten wij als geen ander hoe waardevol het is om horecaervaring te hebben. In deze nieuwe campagne zeggen we daarom, heb je horeca ervaring? Zet het op je CV, zodat dit in overweging wordt genomen in je sollicitatieprocedure.”

Deze uitgang leidt tot onze ingang

Eerder deze maand plaatste Heineken samen met een aantal ondernemers een opvallende tekst op achterdeuren van horeca zaken: ‘Deze uitgang leidt tot onze ingang’. Daarmee wil de brouwer laten zien dat de waardevolle ervaring die je in de horeca opdoet, in overweging wordt genomen tijdens de sollicitatieprocedure. “Ik en veel van mijn collega’s hebben een baan gehad in de horeca en je ziet dat wij er nog iedere dag profijt van hebben. Je leert in de horeca in een team werken, multitasken en je hebt daarnaast ook onwijs veel lol met elkaar. Ook dat laatste is iets waar ik nog elke dag naar streef en wat binnen ons bedrijf ook heel belangrijk is. We willen daarom iedereen motiveren om deze werkervaring op hun cv toe te voegen. Ook kan je vanaf vandaag een Bar Experience-certificaat toevoegen aan je LinkedIn. Wanneer je vervolgens solliciteert op een baan binnen HEINEKEN, zullen onze recruiters zien dat je relevante ervaring hebt opgedaan in de horeca”, aldus Els Dijkhuizen, Marketing Directeur Heineken Nederland.

YouTube link campagne 30 sec: https://www.youtube.com/watch?v=SJboIHYoLYs