Onafhankelijk smaakmakend magazine over speciaalbier

Biernieuws

Hechte community helpt Kraftbier sterker terug te komen

Geplaatst op woensdag 22 april 2020

Vijf jaar geleden richtte Rob van den Meijdenberg Kraftbier op. Het huidige lustrumjaar zou groots gevierd worden. Corona gooide roet in het eten, een groots feest zit er niet in. Wel wil hij ervoor zorgen dat hij beter uit deze periode komt en wil alle Kraftbieren in blik verpakken, met een nieuwe uitstraling. En dat allemaal op een zo duurzaam en circulair mogelijke manier. Om dit voor elkaar te krijgen – en om de huidige periode te kunnen overbruggen – is hij een crowdfunding gestart via CrowdAboutNow waarin hij breed gesteund wordt: binnen twee weken haalde hij al zijn minimale doelbedrag op.

Juist nu tijd voor innovatie

KraftBier is een Tilburgse brouwerij. Opgericht door van den Meijdenberg in 2015 vanuit een passie voor ambacht en ondernemen. Als onervaren brouwer en nieuw in de wereld der ondernemers waren de eerste jaren een harde maar leuke leerschool. Intussen zet hij de toon door juist in deze periode te innoveren. Van den Meijdenberg: “Juist nu is het moment om plannen te maken en een positief geluid te laten horen. Tijd om te innoveren en je product te verbeteren.”

Tilburgs Grootste Proostmoment

Binnen twee weken kochten al bijna 150 supporters een bierpakket en haalde hij meer dan €15.000 op. Om straks sterker en duurzamer terug te komen heeft hij als doel om €60.000 op te halen. Om aandacht te genereren bedenkt hij ludieke acties, waaronder het ‘Tilburgs Grootste Proostmoment, waarmee hij met zo veel mogelijk mensen tegelijk wilde proosten op alle helden: helden uit de zorg, de harde werkers in cruciale beroepen maar ook op de gewone helden die hun steentje bijdragen door iedere dag zoveel mogelijk thuis te blijven.

Sterke community

Crowdfundingsplatform CrowdAboutNow ziet veel betrokkenheid en support bij lokale ondernemers waarmee zij samenwerken. Mark Laagewaard, oprichter CrowdAboutNow: “Rob investeert al jaren in zijn community, door ze actief te betrekken, mee te nemen in de plannen en echt onderdeel te maken van Kraftbier. Dat betaalt zich nu ook terug, want ze staan te springen om hem te helpen nu het wat tegenzit.”