Onafhankelijk smaakmakend magazine over speciaalbier

Biernieuws

Feyenoord en Heineken verlengen partnership

Geplaatst op donderdag 6 mei 2021

Feyenoord en HEINEKEN Nederland (Heineken) hebben hun langdurige partnership opengebroken en verlengd tot en met seizoen 2024/2025. De club trekt al ruim 27 jaar samen met de brouwer op. De vernieuwde samenwerking geldt ook voor de frisdranken van Heinekens dochteronderneming Vrumona, waaronder Pepsi, 7-Up, Sisi en Sourcy.

“Feyenoord staat bekend om de zeer trouwe aanhang en we zijn heel blij dat we een brouwer van formaat als Heineken ook daartoe kunnen rekenen”, aldus Feyenoords commercieel directeur Joris van Dijk. “We geloven in de kracht van langdurige samenwerkingen en zijn blij dat Heineken ook komende jaren weer zij aan zij staat met de club en alle supporters.”

Heineken & voetbal

Algemeen directeur HEINEKEN Nederland Hans Böhm: “Heineken en voetbal zijn al decennialang met elkaar verweven. Je komt ons tegen in talloze stadions en langs de velden in de Champions League, Europa League, Eredivisie en bij de KNVB Beker. Een innige band met een club geeft daar nog verder betekenis aan, omdat je door dik en dun gaat. Dat laatste blijkt ook uit het feit dat we de samenwerking juist in deze moeilijke tijd verlengen.”

“Het is prachtig dat de connectie tussen Feyenoord en Heineken al vele jaren bestaat en we nu tot 2025 Partners zijn”, vervolgt Böhm. “Dat zeg ik niet alleen als algemeen directeur van HEINEKEN Nederland, maar zeer zeker ook als voetballiefhebber.”

De Rotterdamse roots van Heineken

Heineken kent een lange geschiedenis in Rotterdam. In 1874 werd in Crooswijk een grote brouwerij, beter bekend als ‘De Bierkathedraal’, geopend. Deze is bijna honderd jaar in gebruik geweest. Van dit complex staat het kantoor nog aan de Crooswijksesingel. Sinds 1996 is ‘Het Heinekengebouw’ een Rijksmonument. Door inspanning van Stichting Stadsherstel wordt dit pand weer nieuw leven ingeblazen en krijgen diverse ruimtes een heldere Heineken-touch. Heeft dit iets met voetbal te maken? Niet direct. Maar het laat zien dat Heineken naast aanwezigheid in de Rotterdamse horeca meer in de haarvaten van de mooie Maasstad zit dan je denkt en het partnership met Feyenoord dan ook niet meer dan logisch is.