ECHT.KARAKTER. Nieuwe campagne voor Grolsch als werkgever
Geplaatst op donderdag 6 december 2018
Bierbrouwer Grolsch is gestart met de nieuwe campagne ECHT.KARAKTER. om zichzelf als werkgever nadrukkelijk neer te zetten en zichtbaar te maken. Om te kunnen winnen in de markt is het voor Grolsch essentieel om de juiste mensen aan te trekken én te behouden. In de steeds krapper wordende arbeidsmarkt wil ze daarom duidelijk zijn over waar ze als bedrijf voor staat. ECHT.KARAKTER. geeft goed weer wat voor bedrijf Grolsch is en welke medewerkers daarbij passen.
Het echte Grolsch
In de campagne staan de eigen medewerkers van Grolsch centraal. Een groot aantal van hen is geportretteerd. De foto’s zijn van dichtbij gemaakt, waarbij je hen recht in het gezicht aankijkt. De campagne laat Grolsch-medewerkers zien zoals ze zijn, in hun puurste vorm. Zij staan symbool voor de eigenzinnigheid, de trots, het vakmanschap, de authenticiteit en de winnaarsmentaliteit van Grolsch. Het zijn mooie portretten geworden, waarbij het karakter van Grolsch -door de ogen van haar medewerkers- zichtbaar wordt.
Het Grolsch DNA
Thomas Rieken, Projectmanager Employer Branding: “Vanuit onze merkcampagne ‘Proef karakter’ hebben we een vertaalslag gemaakt naar employer branding. Daarbij is heel specifiek gekeken naar het DNA van Grolsch, naar datgene wat medewerkers zo trots en betrokken maakt. Deze nieuwe ECHT.KARAKTER.-campagne hebben we gerealiseerd door nauw samen te werken met collega’s van de afdelingen HR, Marketing en Corporate Affairs. De vormgeving en uitwerking is gedaan door bureau Artica. De campagne-uitingen zijn terug te zien op onze corporate website, in social media, advertenties, bedrijfspresentaties, maar ook bij de ontvangst van nieuwe medewerkers op de brouwerij.”
Eigenaarschap
Eveline Paternotte, HR directeur: “Bij Grolsch houden we van uitgesproken collega’s met concrete plannen. Collega’s die écht hun verantwoordelijkheid nemen en eigen ideeën hebben. We stimuleren zelfstandigheid en moedigen talent aan; dagen collega’s uit om te laten zien wat ze kunnen en zichzelf verder te ontwikkelen. Dat is karakter tonen! Deze nieuwe campagne sluit daar helemaal bij aan. We zijn trots op onze merken, ons bedrijf, ons vakmanschap, onze bieren én onze mensen. Samen met hen hebben we de afgelopen tijd veel aandacht besteed aan onze visie op werken voor de toekomst van de brouwerij. Naast het werven en behouden van goed personeel streven we naar meer eigenaarschap, meer flexibiliteit, meer multidisciplinaire samenwerking en een goede invulling van duurzame inzetbaarheid van medewerkers.”