
Dutch Bargain Groep haalt met meer dan 170 fans eerste €500.000 op
Geplaatst op woensdag 24 september 2025
De Dutch Bargain Groep (DBG) heeft in haar eerste crowdfundingronde maar liefst €500.000 opgehaald bij meer dan 170 investeerders. Daarmee is het Zeeuwse bier- en horeca-avontuur in één klap mede-eigendom geworden van een grote en trotse community van fans, bezoekers en liefhebbers.
Dutch Bargainwerd in 2016 opgericht door drie eigenzinnige brouwers en groeide in negen jaar tijd uit tot een top-30 speler in het Nederlandse craftbierlandschap. Van 150 hectoliter in de beginjaren naar bijna 3.000 hectoliter in 2025, goed voor zo’n 2.000 blikjes per dag. Met een stevige lokale basis in Zeeland én export naar zes landen laat de brouwerij zien dat lef en ambitie hand in hand gaan.
In 2022 opende het Brouwerslokaal, een uniek proef- en eetlokaal in de voormalige gymzaal van Groede. Dertig tappunten, shared dining met lokale producten en een circulaire aanpak maken het de ultieme thuisbasis van Dutch Bargain. En bovenal een uitrolbaar concept met een Lokale, Korte Keten-missie waar een Gebouw met een nieuwe invulling, Craftbier, Craft Sodas, een open keuken met een shared dining concept in een huiskamer-stijl samenkomen. “We zijn ongelooflijk trots dat zoveel mensen ons verhaal omarmen en samen met ons mede-eigenaar zijn geworden”, zegt oprichter Marc Menue. “Dit geeft ons niet alleen kapitaal, maar vooral de energie en steun om verder te bouwen aan Dutch Bargain als merk en beleving.”
Community power
De crowdfunding bestaat uit twee rondes van elk €500.000. De eerste is nu volledig geslaagd. Als ook de tweede ronde wordt afgerond, is meer dan 20% van de groep in handen van de community, een knappe prestatie in de Nederlandse bierwereld. Investeren kan al vanaf €660. Behalve certificaten van aandelen ontvangen deelnemers ook perks: van kortingen en een membercard tot een jaarlijks speciaal investorsbier.
Ambities met smaak
Met de opbrengst uit de eerste ronde investeert Dutch Bargain in:
● Craft Sodas: softdrinks, maar dan op Dutch Bargain-wijze.
● Opschaling naar 5.000 hl productie en verkoop per jaar.
● Verduurzaming van het pand en versterking van het eigen vermogen.
In ronde twee wacht de volgende grote stap: naast verdere verduurzaming starten ze dan met de voorbereiding voor een eigen productielocatie voor zowel bier als sodas.
Meer informatie en inschrijven:https://investeren.dutchbargain.com
