Onafhankelijk smaakmakend magazine over speciaalbier

Biernieuws

Brouwerij De Leite brengt ‘Whisky-Infused’ Winterbier

Geplaatst op donderdag 26 november 2020

Brouwerij De Leite, bekend van haar gevarieerd gamma bieren, haar zin voor kunst en de speciale namen van de bieren, brengt nu een ‘hartverwarmer’ voor de aankomende en toch wel bijzondere winteravonden. Het winterbier ‘Enfant Terriple d’Hiver’ is een ‘whisky-infused’ blonde tripel.

‘De Leite Bieren’ vormen één grote familie. Op één of andere manier verwijzen alle biernamen naar een familielid. Luc Vermeersch, de brouwer van brouwerij De Leite is telkens op zoek naar nieuwe belevingen om zijn assortiment van bieren uit te breiden. De brouwerij heeft dit jaar aan haar succesvolle tripel een verrassende ‘winter-twist’ gegeven.
Meestal zijn kerstbieren donker. Dat Brouwerij De Leite voor een blond winterbier koos maakt deze lancering extra bijzonder. Deze beperkte oplage luistert naar de mooie naam ‘Enfant Terriple d’Hiver’. 

Filliers-Whisky-Infused, On Oak

De Enfant Terriple rijpte op kruiden en eik. Daarna werd ook whisky aan het bier toegevoegd. Vandaar ‘whisky-infused’. Voor de whisky werd gekozen voor een mooie samenwerking met Filliers Distillery uit Deinze. De fijne smaak van hun godendrank geeft aan de Enfant Terriple d’Hiver een zeer mooie warme gloed. Geen wonder dus dat de brouwer spreekt over een familiale hartverwarmer in moeilijkere Covid-tijden.

Beschikbaar bij de betere bierhandel

Wie de Enfant Terriple D’hiver wil proeven kan terecht bij de betere bierhandel. De brouwerij geeft regelmatig een update van de handelszaken waar het bier beschikbaar is.
Ook op de webshop van de brouwerij zal het bier in verzenddozen van 12 flesjes kunnen besteld worden. De link naar deze pagina is https://shop.deleite.be/ENFANT-TERRIPLE-DHIVER-2020-p252541200 . De Enfant Terriple D’hiver – whisky infused is een limited edition waardoor de oplage beperkt is. Geïnteresseerden wordt aangeraden om niet te aarzelen.

Lancering met een wedstrijd

Om de lancering van het bier te ondersteunen organiseert de brouwerij een win-actie op haar social mediakanalen. De deelnemers aan de actie maken kans op een exclusief gesigneerde poster van het bieretiket en bijbehorend brouwerijbezoek voor twee personen. Alle informatie over deze wedstrijd wordt gecommuniceerd via de sociale media van de brouwerij.