Onafhankelijk smaakmakend magazine over speciaalbier

Biernieuws

BIER! MAGAZINE en ENTREE introduceren online initiatief ‘Lente van het Nederlandse bier’

Geplaatst op donderdag 26 maart 2020

De coronacrisis heeft het leven bijna stilgelegd. De horeca is gesloten. De Nederlandse brouwers kunnen van de ene op de andere dag niet meer leveren aan de horeca en moeten hun eigen taprooms en brewpubs sluiten. Met de online -pagina biermagazine.nl/NLbier en entreemagazine.nl/NLbier willen Bier! magazine en Entree in samenwerking met StiBON een platform bieden waarop brouwers, maar ook biersommeliers de komende weken/maanden al hun (verkoop)acties kunnen publiceren waarmee ze deze periode van drooglegging in de horeca het hoofd willen bieden. Het is een gezamenlijke pagina.

De horecasluiting is niet alleen voor de horecaondernemers maar ook zowel voor de grote brouwers als voor de nieuwe generatie brouwers een grote klap. Een geluk bij een ongeluk is de grote creativiteit in de sector. Dat die er was wisten we al door de stroom van mooie bieren die op de markt komen. Die creativiteit is nu hard nodig om te overleven.

Boodschap aan alle brouwerijen

De boodschap van Bier! magazine en Entree aan alle brouwerijen, groot en klein, is:

Ga je bezorgen? Heb je een drive-through actie? Brouw je een speciaal bier voor de retail? Open je een webshop? Geef je virtuele rondleidingen en -proeverijen? Heb je andere creatieve ideeën? 

Meld het ons en stuur een foto mee van de actie, de bieren en eventueel een logo van de brouwerij! Het is gratis, het enige wat we van de brouwers vragen is zich aan een paar instructies te houden, voor wat betreft aantal woorden en beeldkwaliteit. Zie het voorbeeldbericht hier.  

Bier! magazine en Entree zorgen met ‘Lente van het Nederlandse Bier’ voor een inspirerend platform zodat alle acties van brouwerijen op één plek te vinden zijn. Zorg dat je er bij bent en deel straks je online nieuwsitem op de sociale media!  Stuur je informatie naar actie@entreemagazine.nl