Onafhankelijk smaakmakend magazine over speciaalbier

Biernieuws

Beerwulf.com opent eerste pop-up in Londen shoreditch

Geplaatst op dinsdag 9 april 2019

Beerwulf.com, één van Europa’s grootste online bierwinkels opende 8 april jl. een Beerwulf pop-up store aan Old Street Underground Station, in Londen Shoreditch. Deze tijdelijke winkel staat er tot en met 13 april. Met de pop-up store wil Beerwulf consumenten de kans geven om de webshop offline te beleven. Zo brengt Beerwulf de Londenaren met de dagelijkse ‘Brewery of the Day’-programmering in contact met de brouwers, zoals Beerwulf online ook doet.

Op Beerwulf.com kun je meer dan 1000 bieren van meer dan 150 brouwers uit meer dan 20 landen vinden. Met een paar klikken stel je een doos met favoriete bieren samen of kies je één van de door Beerwulf voorgeselecteerde packs die binnen 24 uur thuis geleverd worden. Daarnaast huist Beerwulf.com een schat aan craft- en speciaalbiercontent zoals interessante bierweetjes en hun ‘Brewery of the Month’-series. Met de pop-up in Londen gaat Beerwulf van ‘clicks naar bricks’ om de Londenaren in hun speciaal ontwikkelde ‘urban beer space’ kennis te laten maken met de wereld van Beerwulf.com. In Beerwulf’s pop-up in één van Londens drukste metrostations: Old Street in Londen Shoreditch, kunnen craft- en speciaalbierliefhebbers kennismaken met Beerwulf’s brede assortiment, bieren proeven en in de shop direct bestellen. Om de consument en brouwers te verbinden, programmeert Beerwulf iedere avond proeverijen, meet en greets en biertalks van populaire brouwers uit het Beerwulf assortiment: Stone Brewery, BrewDog, Lagunitas, Five Points, The Wild Beer Co., Fourpure en het Nederlandse Two Chefs Brewing.

Beerwulf.com is sinds 2017 online en won twee weken geleden nog de shopping awards; beste starter prijs. En hoewel Beerwulf’s online activiteiten de grootste focus blijven, is deze stap richting fysieke retail een manier voor Beerwulf om persoonlijk kennis te maken met hun consumenten en hen het assortiment, het contact met de brouwers en Beerwulfs passie voor craft-en speciaalbier te laten beleven. Beerwulf is voornemens meer pop-up stores te openen in de UK en andere groeimarkten in Europa.

Bonny Bentinck, Head of Brand Activation bij Beerwulf: “De beste en lekkerste craft- en speciaalbieren vormen het hart van onze business en een Beerwulf pack is bij uitstek de manier om van bieren te genieten samen met jouw eigen pack; je vrienden, collega’s of familie. Met onze pop-up hebben we getracht een unieke en prachtig ontworpen Beerwulf-omgeving te creëren waarin je na je werk met jouw eigen ‘pack’ onze bieren kunt proeven, kopen en de brouwers waar we mee werken kunt ontmoeten.” Beerwulf werkte voor het design van de pop-up samen met het in Londen gevestigde creatieve bureau Thunderclap. Het interieur van de pop-up is zo bedacht dat men letterlijk de wereld van Beerwulf binnenstapt qua assortiment en look en feel. Hiervoor is onder andere gebruik gemaakt van de herkenbare kartonnen Beerwulf packs met wolvenkop en wordt er gespeeld met bieringrediënten ter decoratie. Naast speciaalbieren en speciaal geselecteerde Beerwulf packs zoals het Date Night Pack en het Beer Tasting Pack zijn ook de thuistap THE SUB en bijbehorende biervullingen TORPS verkrijgbaar in de pop-up. Check de social kanalen van Beerwulf en de website voor de programmering, ticketing en het laatste nieuws.