Bavaria brengt ode aan erfgoed met nieuwe campagne
Geplaatst op maandag 6 mei 2019
Van vader op zoon: bij brouwerij Bavaria geeft men het brouwambacht al 300 jaar door. Inmiddels staat de 7e generatie Swinkels aan het roer. In haar jubileumjaar brengt Bavaria een ode aan zeven generaties brouwexpertise met de nieuwe campagne ‘Zo. Al 7 generaties’. De tv-commercial vertelt het verhaal van hechte familiebanden, passie voor bierbrouwen en genieten van het leven.
De ‘Zo. Al 7 generaties’-campagne ging 6 mei van start op tv, online en in de bioscoop. Brouwerij Bavaria is al sinds de 18de eeuw in het bezit van de familie Swinkels. In de afgelopen 300 jaar gaf de familie generatie op generatie het stokje door. Recent nog droeg voormalig directievoorzitter Jan-Renier Swinkels het symbolische stokje – in de vorm van een bieropener – over aan zijn jongere neef Peer. De nieuwe commercial vertelt dit echte familieverhaal dat de inspiratie vormde voor deze campagne. “Bierbrouwen zit in de genen van de familie Swinkels”, vertelt Florent Renders, Marketing Manager Bavaria bij Royal Swinkels Family Brewers. “Men groeide met de brouwerij op. Ze speelden als kind tussen de kratten of verdienden bij in de nachtdienst, werkten als heftruckchauffeur, om uiteindelijk te kiezen voor een vaste rol in de brouwerij als brouwmeester of in de mouterij. Veel mensen kennen het verhaal van onze brouwerij nog niet. Nu is het juiste moment om dit verhaal te vertellen, in het jaar van ons 300-jarig jubileum.”
Landelijke én regionale campagne
De campagne van Bavaria, ontwikkeld in samenwerking met Fama Volat, neemt Nederland mee in het familieverhaal met de landelijke tv-commercial. Daarnaast wordt de campagne ook groots ingezet in de thuisregio van het biermerk. De Brabantse campagne bestaat onder andere uit online video’s, een social media campagne, bioscoopreclame en verschillende achtergrondverhalen in de regionale media.