‘Arthur’s Legacy White Widow’ terug op de markt en nu in 33 cl-fles
Geplaatst op woensdag 26 juni 2019
Op basis van terugkerende vraag brengt Brouwerij De Hoorn haar eerste brouwsel ‘Arthur’s Legacy White Widow’ weer op de markt, maar nu in 33 cl-fles. Dit blond speciaalbier heeft een subtiele bittere smaak en is perfect complementair met de licht kruidige en citrus-fruitige smaken van koriander en curaçao. ‘Arthur’s Legacy White Widow’ wordt gebrouwen met 40% tarwe waardoor het licht troebel is. Met een alcoholpercentage van 7,1 vol % alcohol is het toch een verfrissend bier voor de zomer.
In het voorjaar van 2015 kwam ‘Arthur’s Legacy White Widow’ Limited Edition in een 75 cl-fles op de markt maar om de toegankelijkheid te verhogen en aan de grote vraag te voldoen gaat De Hoorn nu een stap verder door het bier in een 33 cl-fles op de markt te brengen. In 2014 werd microbrouwerij De Hoorn in Steenhuffel ge-herinstalleerd. In deze kleinschalige brouwerij ontwikkelen de brouwmeesters van Palm ‘craft beer’. De bieren krijgen de naam ‘Arthur’s Legacy’ mee. ‘Arthur’s Legacy’ refereert naar Arthur Van Roy, één van de stichters van de brouwerij. Arthur was visionair, hij was het die halsstarrig bleef geloven in het succes van hoge gisting-bieren, vanuit zijn gedachtengoed gaan de ingrediënten- en brouwmeesters, op basis van hun historische en wetenschappelijke kennis, aan de slag om jaarlijks een aantal gelimiteerde brouwsels te creëren. Hun creativiteit, passie en ondernemerschap leiden tot nieuwe en vooral unieke bieren. De kleinschaligheid stelt het brouwersteam in staat om nog creatiever te zijn en vlotter ‘gelimiteerde edities’ te ontwikkelen, zo werd trouwens in Brouwerij De Hoorn ook Cornet geboren.
De Arthur’s Legacy ‘rating-tool’
Met een nieuwe rating tool, via het online platform www.arthurslegacy.be, peilt de brouwerij wat bierliefhebbers van de creaties vinden. De consument wordt de kans geboden om snel en efficiënt hun mening te geven over de Arthur’s Legacy-bieren. Deze feedback stimuleert de brouwmeesters om aan de slag te gaan en weer nieuwe bieren te ontwikkelen. Als surplus maken consumenten die de enquête invullen kans op een gratis Arthur’s Legacy- pakket.
Door ‘Arthur’s Legacy White Widow’ in 33 cl aan te bieden is het nu ook breder verkrijgbaar, in België is het te koop bij de gespecialiseerde drankenhandel en in de supermarkten Spar & Colruyt, tevens te proeven op het Bierpassieweekend te Antwerpen (28, 29 en 30 juni).