Nieuwe campagne Bavaria onthult spraakmakende familieverhalen
Geplaatst op maandag 4 november 2019
Leden van de familie Swinkels delen anekdotes uit hun familiegeschiedenis in de nieuwe campagne ‘Familiefeiten of Fabels?’ In haar jubileumjaar onthult brouwerij Bavaria spraakmakende familieverhalen waarin vakmanschap, hechte familiebanden en passie voor bier de boventoon voeren. Zoals dat gaat met familieverhalen, zijn ook de verhalen van de familie Swinkels aangedikt en met humor doorverteld van generatie op generatie.
Klopt het bijvoorbeeld dat er tijdens de carnaval van ‘77 zoveel bier verkocht werd, dat er in heel Brabant geen druppel pils meer te krijgen was? En wat is het verhaal van de helse tornado die in de zomer van ‘73 Lieshout teisterde en de brouwerij dreigde weg te vagen? Leden van zowel de 6e als 7e generatie van de familie Swinkels geven in de campagne ‘Familiefeiten of Fabels?’ een kijkje in de keuken van de brouwerij, met video’s waarin rijk geïllustreerde animaties hun persoonlijke anekdotes tot leven laten komen. Bekijk alle verhalen hier.
“In de wandelgangen van de brouwerij, horen mijn collega’s en ik al jaren de meest bijzondere verhalen over de brouwersfamilie”, vertelt Michel de Kruijff, brandmanager Bavaria bij Swinkels Family Brewers. “Geweldig dat we een aantal van deze roemruchte verhalen met een groter publiek kunnen delen en bovenal: dat de familie deze verhalen zelf vertelt! We hebben verhalen uitgekozen waar de tomeloze passie voor het bierbrouwen vanaf druipt en waarin naar voren komt wat het inhoudt om onderdeel uit te maken van een familiebedrijf. Familieleden brengen van jongs af aan tijd op het brouwerijterrein door, dragen kennis en kunde op elkaar over en helpen elkaar als vanzelfsprekend uit de brand. Alles om de gezamenlijke passie en de toekomst van het bedrijf te waarborgen. En met deze campagne laat de familie zien dat ze niet alleen weet hoe je bier brouwt, maar ook hoe je mooie verhalen opdient.”
360° campagne
De ‘Familiefeiten of Fabels’-campagne is een 360° campagne, ontwikkeld samen met bureaus Fama Volat, Artbox, Men in Green en Mindshare. De campagne neemt Nederland mee in de verhalen van de familie Swinkels door rijk geïllustreerde Bavaria-bierblikken, die vanaf half oktober in de winkel liggen en waarop een QR-code linkt naar de online video’s. Daarnaast wordt de campagne groots ingezet in de thuisregio van het biermerk. In Brabant worden onder andere advertenties in dagbladen, bioscoopreclame, online video’s, social media en display advertising ingezet. Ook liggen er speciale bierviltjes in horecagelegenheden en zijn er diverse winacties voor consumenten waarbij zij kans maken om de verhalen te herbeleven.