Bier! magazine verschijnt sinds eind 2008. Het glossy lifestyle magazine over speciaalbier komt vier keer per jaar uit. Bier! magazine is voor de ware biergenieter een echt collectors item!

Recent biernieuws

  • Dommelsch en RTL7 gaan partnership WK Darts partnership aan

    Dommelsch verbindt zich tot 2020 aan darts. Vanaf nu gaat het Nederlandse biermerk alle dartsprogrammering op RTL7 mede mogelijk m...

    Lees verder »
  • FirstMile en KeyKeg starten circulair programma voor plastic drankfusten

    Plastic drankfusten in de UK worden vaak niet gerecycled maar belanden op de vuilnisbelt. FirstMile en KeyKeg gaan dat in Londen m...

    Lees verder »
  • Altena Bier lanceert India Pale Al(t)e(na)

    Het boek Rivier van Bier van Henri Reuchlin heeft wat los gemaakt bij Altena Bier. Mede daardoor hebben zij het lokale hopverleden...

    Lees verder »
 
Swinkels Family Brewers neemt Bier&cO over

Swinkels Family Brewers neemt Bier&cO over

Datum: 09-10-2018

Swinkels Family Brewers en handelshuis Bier&cO kondigden op 9 okotber aan hun krachten te bundelen. Bier&cO, een van de grootste importeurs van speciaalbier van Europa, wordt onderdeel van Swinkels Family Brewers. Met de 100% overname versterkt Swinkels Family Brewers de lokale relevantie van haar portfolio en geeft de brouwer verdere invulling aan de groeistrategie. Ook voor Bier&cO is het een logische stap. Met een grotere afzetmarkt is het handelshuis nog beter in staat de consument uit te dagen nieuwe smaken te ontdekken, zowel met ambachtelijke bieren als frisdranken. Swinkels Family Brewers en Bier&cO gaan gezamenlijk de distributie van de merken in Nederland verzorgen voor horeca. Retail volgt later.

Portfoliospeler met worteling in de lokale grond
Met de overname bestendigen beide partijen hun leidende positie in de Nederlandse lokaal-biermarkt en zijn zij nog beter in staat in te spelen op de groeiende populariteit van ambachtelijke, lokale bieren, speciaalbieren en frisdranken. Met deze stap geeft Swinkels Family Brewers invulling aan haar groeistrategie met als doel een portfoliospeler te zijn met lokale verankering en een relevant assortiment voor de consument. De merken die Bier&cO distribueert zijn een waardevolle toevoeging voor het bestaande portfolio. Eerder breidde de brouwer het lokaal- en speciaalbierportfolio uit door onder andere de overname van Palm Belgian Craft Brewers in 2016 en de samenwerking met Moritz in Spanje. Peer Swinkels, Chief Commercial Officer van Swinkels Family Brewers: “Het assortiment van Bier&cO bevat prachtige lokale én internationale merken waar we door deze overname nog meer consumenten van kunnen laten genieten. Deze overname is een logische en mooie stap na de aankondiging van de nieuwe bedrijfsidentiteit van Swinkels Family Brewers, waarmee wij naast ons merkenportfolio ook onze lokale en internationale positie verder verstevigen voor de toekomst.” Swinkels Family Brewers werkt op lokale basis al samen met Brouwerij Maallust (Veenhuizen), Vandeoirsprong (Oirschot) Brouwerij Maximus (Utrecht) en Brouwerij Oersoep (Nijmegen).

Diversiteit aan merken
Gaius Voûte, algemeen directeur van Bier&cO: “Bier&cO is uitgegroeid tot een ware ambassadeur van lokaal- en speciaalbier. Om verder te groeien, zochten we een strategisch partner. Swinkels Family Brewers voelde meteen aan als een perfecte match. Ik heb het volste vertrouwen dat we ons gezamenlijke portfolio, met een diversiteit aan merken en smaken, aan een nog breder publiek kunnen aanbieden. Wij blijven doen waar we al jaren goed in zijn: het prikkelen van het smaakpalet van alle liefhebbers van ambachtelijke dranken, maar vanaf nu op grotere schaal. Een mooie erkenning voor Bier&cO en onze partners.”

« Terug naar overzicht