Bier! magazine verschijnt sinds eind 2008. Het glossy lifestyle magazine over speciaalbier komt vier keer per jaar uit. Bier! magazine is voor de ware biergenieter een echt collectors item!

Recent biernieuws

  • Hattrick voor Brouwerij Boon op Brussels Beer Challenge

    Brouwerij Boon zorgde op de Brussels Beer Challenge 2018 voor een nooit eerder geziene stunt. De Lembeekse lambiekbrouwerij won zo...

    Lees verder »
  • Brouwerij Oud Beersel scoort 2x goud op Brussels Beer Challenge

    Oud Beersel behaalde tweemaal de eerste prijs op de Brussels Beer Challenge 2018: de Oude Kriek van Oud Beersel sleepte een gouden...

    Lees verder »
  • Rodenbach Grand Cru haalt Goud op Brussels Beer Challenge

    De Brussels Beer Challenge 2018 kende Brouwerij Rodenbach en Brouwerij Palm samen vijf awards toe. De hoogste waardering, een goud...

    Lees verder »
 
Consument meer tevreden over bierschap supermarkten

Consument meer tevreden over bierschap supermarkten

Datum: 07-07-2018

Consumenten waarderen het bierschap van alle Nederlandse supermarkten hoger dan in 2017. Jan Linders komt daarbij voor de zesde keer op rij uit de bus als beste speciaalbier supermarkt, op de voet gevolgd door Emté en Albert Heijn. Dit blijkt uit het onderzoek ‘Categorie rapport totaal bier 2018’, uitgevoerd door onderzoeksbureau GfK in opdracht van bierbrouwer AB InBev.

Voldoende voorraad
Bierbrouwer AB InBev – bekend van merken als Leffe, Hertog Jan, Jupiler en Corona – gebruikt de resultaten van het onderzoek om retailers te helpen hun bierschap verder te verbeteren. GfK vroeg 10.000 huishoudens op 20 punten naar hun waardering van het bierschap van de supermarkt waar ze het vaakst bier kopen. Pim de Beer (Category Manager bij AB InBev): “Het onderzoek laat zien dat consumenten vooral belang hechten aan voldoende voorraad in het schap, met name tijdens aanbiedingen. Ook het gemakkelijk kunnen vinden van bieren is voor consumenten een belangrijke factor. Investeren door supermarkten in zowel optimale voorraad van het schap als gemakkelijke vindbaarheid leidt daarmee direct tot hogere klanttevredenheid.”

Erkenning
Volgens De Beer kunnen supermarkten nog meer profiteren van de groei in met name speciaalbier: “Vorig jaar groeide de speciaalbiermarkt met 13% en we verwachten dat het segment blijft groeien. De bierschappen van supermarkten worden steeds beter, maar er is nog voldoende ruimte voor verbetering, met name als het gaat om voldoende voorraad in het schap. Waar mogelijk helpt AB InBev supermarkten daarbij. Sinds kort gebruiken we bijvoorbeeld innovatieve technologie om retailers te helpen hun schap te optimaliseren, voor nog tevredener klanten. We zijn er daarbij trots op dat AB InBev inmiddels marktleider is in speciaalbier, een mooie erkenning voor de kwaliteit van onze bieren’.

« Terug naar overzicht