Bier! magazine verschijnt sinds eind 2008. Het glossy lifestyle magazine over speciaalbier komt vier keer per jaar uit. Bier! magazine is voor de ware biergenieter een echt collectors item!

Recent biernieuws

  • 7e Lentebierwandeling Leiden

    Het samenwerkingsverband Bierwandeling.nl (ProKwadraat-Groepswijzer.nl en Bierproeverij op Eigen Wijze) organiseren op zondag 22 a...

    Lees verder »
  • Grolsch Session IPA groot succes en nu ook landelijk verkrijgbaar

    Bierbrouwer Grolsch bracht afgelopen december een nieuw bier op de markt: Grolsch Session IPA. Als derde bier in de Grolsch Proeve...

    Lees verder »
  • Het Anker zet extra in op beleving in Mechelen

    Wanneer je zoekt naar must-sees in Mechelen, staat Het Anker steevast bovenaan het lijstje naast de beklimming van de Sint-Rombout...

    Lees verder »
 
Oranjeboom zet Nederlands trots in de spotlights

Oranjeboom zet Nederlands trots in de spotlights

Datum: 20-12-2017

Hoewel het merk oer-Hollands is, zie je Oranjeboom vooral in het buitenland. Uit de nieuwste campagne blijkt echter duidelijk dat het bier zijn roots niet is vergeten. ‘Add Some Dutch’ wordt dan ook echt een ode aan Nederland, compleet met molens, tulpen en fietsen.

Rijke brouwhistorie
Opgericht in 1671 te Rotterdam, is Oranjeboom één van de oudste bieren van ons land. Een merk dat zich niet alleen kenmerkt door een rijke brouwhistorie, maar ook door een grote hang naar avontuur. In de 18e eeuw was Oranjeboom namelijk de eerste brouwer die Nederlands bier over de hele wereld exporteerde. Tegenwoordig wordt het merk in meer dan 90 landen verkocht, zowel in retail als in horeca.

Ode aan de roots
Tom Timmerman, CEO van United Dutch Breweries: “In de nieuwe ‘Add Some Dutch’ campagne benadrukken we de herkomst van Oranjeboom en het beeld dat buitenlanders van Nederland hebben: onafhankelijk, eigenzinnig en vooruitstrevend. Met de karakteristieke iconen zoals molens, tulpen en fietsen in de hoofdrol. Een ode aan de roots van het merk.”

Oranjeboom X Johnny Loco
Om deze symbolen nog meer tot leven te brengen, is samenwerking gezocht met het Nederlandse lifestyle merk Johnny Loco. Roel Klepper, Marketing Manager: “Johnny houdt net zo van reizen en de wereld ontdekken als Oranjeboom. Geïnspireerd op onze gezamenlijke waarden hebben we speciaal voor het biermerk een Urban Cruiser en een Cargo Cruiser ontworpen.”

Sponsoring wielerploeg
Oranjeboom trekt dit fiets-thema nog verder door met de sponsoring van Aqua Blue Sport, een opkomende wielerploeg uit Ierland. Zo zal Oranjeboom prominent aanwezig zijn tijdens races over de hele wereld. Tom Timmerman: “Om het partnership te vieren hebben we alle renners een nieuwe fiets gegeven. Een Oranjeboom fiets welteverstaan.”

Productlancering
De sponsoring valt gelijk met de lancering van het nieuwe Oranjeboom Non-Alcoholic. Tom Timmerman: “Als brouwerij zijn wij ons bewust van de sociale verantwoordelijkheid die wij hebben en nemen die rol zeer serieus. De partnership met Aqua Blue Sport geeft ons een ideaal platform om dit nieuwe product op grote schaal onder de aandacht te brengen.”

« Terug naar overzicht