Bier! magazine verschijnt sinds eind 2008. Het glossy lifestyle magazine over speciaalbier komt vier keer per jaar uit. Bier! magazine is voor de ware biergenieter een echt collectors item!

Alle uitgaven Bier!

 

Bier! magazine verschijnt sinds eind 2008. Het glossy lifestyle magazine over speciaalbier komt vier keer per jaar uit. Hieronder kun je zien welke magazines al eerder zijn verschenen. Klik je op 'inhoud', dan kun je zien waarover in welke editie met liefde en passie is geschreven. Klik je op 'preview', dan kun je terugblikken op vooruitblikfilmpjes die op deze website werden gepresenteerd, voorafgaand aan het verschijnen van het magazine. Klik je op 'bestellen', dan kun je oude nummers bijbestellen om je verzameling compleet te maken. Want Bier! magazine is voor de ware biergenieter een echt collectors item!

Zevende editie BIER!

Zevende editie BIER!Zevende editie BIER!Zevende editie BIER!
 
Juni 2010 - Het zevende nummer van BIER!, het enige onafhankelijke smaakmakende magazine over speciaalbier in Nederland, is in juni verschenen. In dit magazine onder andere de vraag: Wie wordt wereldkampioen pilsener? Verder een uitgebreid interview met Gerard van den Broek (brouwer Hertog Jan) en Mirjam Sterk (lid Tweede Kamer). Het full colour magazine verschijnt vier keer paar jaar.

Dit kwartaal in BIER!:
In de zevende editie van Bier! komen weer interessante onderwerpen en rubrieken aan bod. In het kader van het Wereldkampioenschap Voetbal in Zuid-Afrika organiseerde de redactie een proeverij met de vraag: Wie wordt wereldkampioen pilsener? Elf wereldpilseners uit landen die deelnemen aan het WK worden blind geproefd. Verder komt de Belgische brouwerij Van Honsebrouck van het bekende Kasteelbier uitgebreid aan bod in een reportage. Hetzelfde geldt voor de Nederlandse brouwerij Grolsch in Enschede, bekend om haar opvallende reclamecampagnes. In het kader van de Tweede Kamerverkiezingen wordt in de rubriek ‘Vrouw en Bier’ Mirjam Sterk geïnterviewd. Gerard van den Broek, meesterbrouwer van Hertog Jan in Arcen, vertelt over zijn levensverhaal en over zijn ervaringen als hoofdpersoon in de reclamecampagnes van het bier. Uiteraard weer veel aandacht voor bierreizen. Dit keer een reisverslag naar bierstad Düsseldorf en een reportage uit Praag, ongeveer de bakermat van het pils. In de rubriek Erkende Abdijbieren wordt aandacht besteed aan een in Nederland vrij onbekend bier St. Martin. In de reportage wordt duidelijk hoe de link naar de vroegere abdij in Doornik (B) ligt. Brouwcafé Scheveningen is het decor voor de culinaire rubriek en in de historische rubriek aandacht voor de Dommelsche Bierbrouwerij. Verder ook weer eens aandacht voor bier in de muziek (Jazz en Blues) en uiteraard alle andere vertrouwde rubrieken met heerlijk leesvoer voor de biergenieter!
 
« Archief