Bier! magazine verschijnt sinds eind 2008. Het glossy lifestyle magazine over speciaalbier komt vier keer per jaar uit. Bier! magazine is voor de ware biergenieter een echt collectors item!

Recent biernieuws

  • Winterbierfestival Leiden

    Op zondag 28 januari 2018 wordt de derde editie van het Winterbierfestival gehouden in Scheltema in Leiden. Tijdens het Winterbier...

    Lees verder »
  • Bavaria wil dat carnaval tot de officiële feestdagen gaat behoren

    Bavaria, familiebrouwer uit Lieshout, draagt carnaval al jaren een warm hart toe. Sterker nog, Bavaria = carnaval. Onder het motto...

    Lees verder »
  • De Vrienden van Amstel LIVE! maakt line-up 2018 bekend

    Organisator Amstel heeftt in een online video de line-up gepresenteerd van de 20ste editie van De Vrienden van Amstel LIVE!. Maar ...

    Lees verder »
 
Grote Online bierproeverij tijdens Week van het Nederlandse Bier

Grote Online bierproeverij tijdens Week van het Nederlandse Bier

Datum: 16-05-2017

Ter lancering van de nieuwe campagne ‘Dat Smaakt naar Bier’, organiseren de Brouwers van Nederland en MITRA op vrijdag 19 mei een grote online bierproeverij. Tijdens de proeverij die live op Facebook wordt uitgezonden, behandelt biersommelier Anneke Staals de zes biercategorieën aan de hand van zes bijpassende bieren.

Proeverijpakket
Deelnemers kunnen vooraf bij MITRA het speciale proeverijpakket voor € 9,99 kopen, met daarin de bieren die tijdens de online proeverij geproefd worden. De zes biercategorieën zijn door bierexperts, kleine en grote brouwers gedefinieerd en bieden de basis voor de ‘Dat Smaakt naar Bier’-campagne. Doel van de campagne is de consument kennis te laten maken met de verschillende typen bier en de mogelijke combinaties met eten. Deze bier-foodcombinaties krijgen ook veel aandacht tijdens de Facebook-proeverij, die tevens ruimte biedt voor interactie. Zo kunnen deelnemers onder de video hun vragen stellen waarvan enkelen door biersommelier Anneke beantwoord zullen worden. Meer informatie over de campagne: www.datsmaaktnaarbier.nl

Campagne ‘Dat Smaakt naar Bier’
Cees-Jan Adema, directeur Nederlandse Brouwers: "Het bieraanbod in Nederland neemt met de dag toe, wat het steeds moeilijker maakt een keuze te maken. Met de campagne ‘Dat Smaakt naar Bier’ slaan de Brouwers van Nederland de handen ineen om de consument daarbij te helpen. Er zijn zes biercategorieën gedefinieerd (Soepel & Subtiel, Fris & Fruitig, Amber & Elegant, Blond & Krachtig, Donker & Rijk, Intens & Uitdagend) aan de hand waarvan de consument wordt meegenomen op ontdekkingstocht door het bierschap. Daarnaast wordt de focus gelegd op de vele momenten en gerechten waar een passend bier voor is. Achter de website www.datsmaaktnaarbier.nl gaat een grote database met bieren schuil, waarin men op eenvoudige manier biersuggesties vindt bij verschillende food-categorieën."

« Terug naar overzicht