Bier! magazine verschijnt sinds eind 2008. Het glossy lifestyle magazine over speciaalbier komt vier keer per jaar uit. Bier! magazine is voor de ware biergenieter een echt collectors item!

Recent biernieuws

  • Nieuwe etiketten voor XX-Bitter en Guldenberg

    De bieren XX-Bitter en Guldenberg van Brouwerij De Ranke hebben nieuwe etiketten gekregen. Na twintig jaar werd het label van de t...

    Lees verder »
  • Bavaria gaat samenwerken met creatief biermerk uit Spanje: Moritz

    Lieshout - Bavaria N.V. zet wederom een stap in haar internationale uitbreidingsstrategie en kondigt aan te gaan samenwerken met M...

    Lees verder »
  • Bavaria investeert fors in Palm

    Bavaria investeert fors in het bekende biermerk Palm. Zo moderniseert Bavaria de Palm-brouwerij in Steenhuffel voor een bedrag van...

    Lees verder »
 
Grote Online bierproeverij tijdens Week van het Nederlandse Bier

Grote Online bierproeverij tijdens Week van het Nederlandse Bier

Datum: 16-05-2017

Ter lancering van de nieuwe campagne ‘Dat Smaakt naar Bier’, organiseren de Brouwers van Nederland en MITRA op vrijdag 19 mei een grote online bierproeverij. Tijdens de proeverij die live op Facebook wordt uitgezonden, behandelt biersommelier Anneke Staals de zes biercategorieën aan de hand van zes bijpassende bieren.

Proeverijpakket
Deelnemers kunnen vooraf bij MITRA het speciale proeverijpakket voor € 9,99 kopen, met daarin de bieren die tijdens de online proeverij geproefd worden. De zes biercategorieën zijn door bierexperts, kleine en grote brouwers gedefinieerd en bieden de basis voor de ‘Dat Smaakt naar Bier’-campagne. Doel van de campagne is de consument kennis te laten maken met de verschillende typen bier en de mogelijke combinaties met eten. Deze bier-foodcombinaties krijgen ook veel aandacht tijdens de Facebook-proeverij, die tevens ruimte biedt voor interactie. Zo kunnen deelnemers onder de video hun vragen stellen waarvan enkelen door biersommelier Anneke beantwoord zullen worden. Meer informatie over de campagne: www.datsmaaktnaarbier.nl

Campagne ‘Dat Smaakt naar Bier’
Cees-Jan Adema, directeur Nederlandse Brouwers: "Het bieraanbod in Nederland neemt met de dag toe, wat het steeds moeilijker maakt een keuze te maken. Met de campagne ‘Dat Smaakt naar Bier’ slaan de Brouwers van Nederland de handen ineen om de consument daarbij te helpen. Er zijn zes biercategorieën gedefinieerd (Soepel & Subtiel, Fris & Fruitig, Amber & Elegant, Blond & Krachtig, Donker & Rijk, Intens & Uitdagend) aan de hand waarvan de consument wordt meegenomen op ontdekkingstocht door het bierschap. Daarnaast wordt de focus gelegd op de vele momenten en gerechten waar een passend bier voor is. Achter de website www.datsmaaktnaarbier.nl gaat een grote database met bieren schuil, waarin men op eenvoudige manier biersuggesties vindt bij verschillende food-categorieën."

« Terug naar overzicht