Bier! magazine verschijnt sinds eind 2008. Het glossy lifestyle magazine over speciaalbier komt vier keer per jaar uit. Bier! magazine is voor de ware biergenieter een echt collectors item!

Recent biernieuws

  • Winterbierfestival Leiden

    Op zondag 28 januari 2018 wordt de derde editie van het Winterbierfestival gehouden in Scheltema in Leiden. Tijdens het Winterbier...

    Lees verder »
  • Bavaria wil dat carnaval tot de officiële feestdagen gaat behoren

    Bavaria, familiebrouwer uit Lieshout, draagt carnaval al jaren een warm hart toe. Sterker nog, Bavaria = carnaval. Onder het motto...

    Lees verder »
  • De Vrienden van Amstel LIVE! maakt line-up 2018 bekend

    Organisator Amstel heeftt in een online video de line-up gepresenteerd van de 20ste editie van De Vrienden van Amstel LIVE!. Maar ...

    Lees verder »
 
Oranjeboom zet Nederlands trots in de spotlights

Oranjeboom zet Nederlands trots in de spotlights

Datum: 20-12-2017

Hoewel het merk oer-Hollands is, zie je Oranjeboom vooral in het buitenland. Uit de nieuwste campagne blijkt echter duidelijk dat het bier zijn roots niet is vergeten. ‘Add Some Dutch’ wordt dan ook echt een ode aan Nederland, compleet met molens, tulpen en fietsen.

Rijke brouwhistorie
Opgericht in 1671 te Rotterdam, is Oranjeboom één van de oudste bieren van ons land. Een merk dat zich niet alleen kenmerkt door een rijke brouwhistorie, maar ook door een grote hang naar avontuur. In de 18e eeuw was Oranjeboom namelijk de eerste brouwer die Nederlands bier over de hele wereld exporteerde. Tegenwoordig wordt het merk in meer dan 90 landen verkocht, zowel in retail als in horeca.

Ode aan de roots
Tom Timmerman, CEO van United Dutch Breweries: “In de nieuwe ‘Add Some Dutch’ campagne benadrukken we de herkomst van Oranjeboom en het beeld dat buitenlanders van Nederland hebben: onafhankelijk, eigenzinnig en vooruitstrevend. Met de karakteristieke iconen zoals molens, tulpen en fietsen in de hoofdrol. Een ode aan de roots van het merk.”

Oranjeboom X Johnny Loco
Om deze symbolen nog meer tot leven te brengen, is samenwerking gezocht met het Nederlandse lifestyle merk Johnny Loco. Roel Klepper, Marketing Manager: “Johnny houdt net zo van reizen en de wereld ontdekken als Oranjeboom. Geïnspireerd op onze gezamenlijke waarden hebben we speciaal voor het biermerk een Urban Cruiser en een Cargo Cruiser ontworpen.”

Sponsoring wielerploeg
Oranjeboom trekt dit fiets-thema nog verder door met de sponsoring van Aqua Blue Sport, een opkomende wielerploeg uit Ierland. Zo zal Oranjeboom prominent aanwezig zijn tijdens races over de hele wereld. Tom Timmerman: “Om het partnership te vieren hebben we alle renners een nieuwe fiets gegeven. Een Oranjeboom fiets welteverstaan.”

Productlancering
De sponsoring valt gelijk met de lancering van het nieuwe Oranjeboom Non-Alcoholic. Tom Timmerman: “Als brouwerij zijn wij ons bewust van de sociale verantwoordelijkheid die wij hebben en nemen die rol zeer serieus. De partnership met Aqua Blue Sport geeft ons een ideaal platform om dit nieuwe product op grote schaal onder de aandacht te brengen.”

« Terug naar overzicht